0 iruzkin

Paradisuetako jendea

Beste filtrazio bati esker informazio berria ezagutu dugu “paradisu fiskalak” deitzen diren horien inguruan. ICIJ izeneko kazetaritza partzuergoko  kazetariak ari dira informaziotik tira egiten eta ikertzen: 13,4 milioi agiri daude aztertzeko, ez zaie lana falta! Tantaka joango da informazioa plazaratzen, eta tantaz tanta izenak azaltzen hasiko dira, hau da, nork zer ezkutatzen duen non. Honelako paradisuetan dirua ezkutatzen dutenen zerrenda hasi da dagoeneko ezagutarazten.

...
0 iruzkin

Krisitik ateratzen edo

Krisitik ari garela ateratzen entzuten da han eta hemen. Zenbaki handiek horrela adierazten dutela diote. Aldiz, langileon zenbaki txikiek bestelako gauzak adierazten dute, adibidez, pertsona bat, lana izanda ere, pobrezian bizi daitekeela. Krisitik ateratzen ari omen garenez, balantzea egin dezakegu, ea nola gauden.

Batzuek poz-pozik jarraitzen dute: ez dira krisitik atera, inoiz ez baitira krisian egon. Hauentzat ez da krisia izan, aukera bat baizik. Estadistikek hori adierazten dute,...

0 iruzkin

El cinismo del GV con la educación pública

Al hilo de las protestas y huelgas en la educación pública, Olatz Garamendi, Viceconsejera de Administración y Servicios del Gobierno Vasco, ha hecho algunas declaraciones. No me resisto a hacer algunos comentarios.

SOBRE LOS RECORTES: Dice Garamendi: “No se han producido recortes que afecten a la calidad de enseñanza. A pesar de que durante la crisis se fijaron medidas de ahorro a través de decretos estatales, hemos mantenido los ratios de alumnos por...

1 iruzkin

PISA emaitzak, hitz hutsal ugari

Hasteko, berresan behar dut besteetan adierazitakoa: PISA eta honelako ikerketen emaitzak ez dira egia osoa, eztabaidaezina, hezkuntzaren inguruan. Noiz, nola, non egiten diren probak, horra hor emaitzak baldintzatzen dituzten hainbat aldagai. Horregatik PISA ikerketaren emaitzek zerbait adierazi dezakete, baina ezin dira abiapuntu nagusitzat hartu hezkuntzaren ebaluazioan.

Aurreko PISAren emaitzak atera zirenean honakoa idatzi nuen blog honetan: “Hemendik bi urtera, hala ere, berriro...

2 iruzkin

Hezkuntza lege berria, zertarako?

Aspaldiko matraka da, EAEn, hainbatek mantra bezala errepikatzen dutena, “hezkuntza lege berria behar da”, “hezkuntza lege berria behar da”, “hezkuntza lege berria behar da”… Eskaera hori Euskadiko Autonomia Elkartearen agintariei eta gizarteari egiten diote gaur bai eta bihar ere bai. Badirudi baieztapen hori (“Hezkuntza lege berria behar da”) eztabaidaezina den gauza horietako bat bihurtu nahi dutela, behin eta berriro leloa...

0 iruzkin

Ebaluazioaz eta erlijioaz

Berriki argitaratu da EAEn Batxilergoko curriculuma ezartzen duen Dekretua. Bertan, espero genuenez, ez zaio LOMCE lege maltzurrari aurre egiten. Heziberri prozesuan albistea litzateke hori gertatzea. Izan ere, Heziberri dugu LOMCEren euskal izena. Beraz, dekretu honek bere baitan jasotzen ditu Madrilgo legeriaren eskakizun guztiak, ikasgaien antolaketa, baldintza akademikoak, errebalidak eta abar. Gauza asko komenta daitezke honen inguruan, eta eragile askok hala plazaratu dute behin eta...