Ongizatearen industria, turistak erakartzeko Thailandiaren azken apustua
Thailandiak, ‘Irribarreen herrialdeak’, wellness edo ongizatearen munduko gune gisa kokatu nahi du, bere «abegi ona» aprobetxatuz. Munduan azkar hazten ari den negozio mota bat da, eta Thailandiak «lehentasun nazional» gisa ikusten du aukera.

«Thailandiako masaje tradizionaletik berrikuntza mediko modernoetara, Thailandia ongizatearen gune global gisa kokatzen ari gara», esan du Paetongtarn Shinawatra lehen ministroak.
Herrialdean erregistratutako 2.189 wellness zentroetatik 96k Thainess ziurtagiria dute, «thailandiar erara» egokitzen direlako eta bertako kultura, hizkuntza, arkitektura, produktuak, tradizioak, artea eta jakinduria sustatzen dituztelako, Gobernuko Harreman Publikoetako Sailaren datuen arabera.
Zentzu horretan, Thailandiako agintariek Nakhon Pathom probintzian –Bangkoketik 60 kilometrora– ongizate esperientziak bilatzen dituztenentzat aukera oasi bat ikusten dute, hala nola nekazaritza eta sukaldaritza organikoa, sonoterapiak edo bainu termikoak, masaje teknika ezberdinak edo Thailandiako borroka herrikoia, muay thai bezala ezagutzen dena.
Gaixo osasuntsuen arreta
«Herrialde gisa dugun indarra wellness-ean dago. Thailandiak gaixo osasuntsuen arreta sustatu behar du gaixotu aurretik», gehitu du.
Era berean, Thailandiak belar-produktuen ekoizpena eta kontsumoa handitzeko programak bultzatzen ditu. Asiako hego-ekialdeko beste edozein herrialdek baino gehiago esportatzen du. Osasun Ministerioak, berriz, produktu horien preskripzioak handitzeko eskatzen die ospitaleei.
Osasunaren eta ongizatearen turismoak 12.300 milioi dolar baino gehiago sortu zituen 2023an, Thailandiak 27 milioi turista atzerritar jaso zituenean, Gobernuaren datuen arabera. Nazioarteko bisitariek gora egin zuten 2024an, (35,5 milioi), eta, horrekin batera, irabaziek ere gora egin zuten spa eta gune budistetan.