NAIZ

Bizkaiko itsasbazterreko arrantzaleek desfibriladoreak jarri dituzte ontzietan eta kofradietan

Bizkaiko Itsasbazterreko Arrantzako Ekoizleen Erakundeak (OPESCAYA) desfibriladore erdiautomatikoen instalazioa kontratatu du. Bere flotako 40 arrantza-ontzitan eta kofradietan jarriko dira, beira-arasetan kokatuta.

OPESCAYAk desfibriladoreak jarri ditu 40 ontzitan eta kofradietan.
OPESCAYAk desfibriladoreak jarri ditu 40 ontzitan eta kofradietan. (Gorka RUBIO | FOKU)

Opescayak, Bizkaiko Itsasbazterrko Arrantzako Ekoizleen Erakundeak, desfibriladore erdiautomatikoak jarriko ditu bere flotako 40 arrantza-ontzitan eta kofradietan. Desfibriladore horiekin, ontziek segurtasun erantsia eskainiko diete tripulazioei, eta 130 pertsona kardiobabestuko direla kalkulatzen da.

Zerbitzu hau emateko, Opescayak Almas Industries B+Safe enpresa kontratatu du. Hauek ohar baten bidez jakinarazi dutenez, itsasontzietan desfibriladoreak jartzeak «segurtasun erantsia» eskainiko die tripulazioei. Hegaluzearen kanpainetan, esaterako, itsaso zabalean sartzen dira, eta, larrialdietan, laguntza emateko ontzi medikalizatuek 15-30 minutu behar izaten baitituzte iristeko.

Ekimen hau erakundearen helburuen barruan kokatzen da. Opescaya 1986an eratu zen, Bizkaian arrantzaren zentzuzko jarduna ziurtatzeko eta ekoizpena saltzeko baldintzak hobetzeko beharrezko neurriak bermatzeko.

«Ezinbesteko» tresna

Horrela, Aurelio Bilbao Opescayako zuzendariak azaldu duenez, «guretzat, Itsasoko Gizarte Institutuaren laguntza-ontziak funtsezkoak dira itsasoko larrialdietan».

Orain arte, itsasontziek botikin «oso» bat dute, desfibriladorerik ez daukana. Beraz, gaineratu duenez, «badakigu desfibriladore erdiautomatikoak oso erabilterrazak direla, eta horiekin bizitzak salba ditzakegu. Beste era batera eta lurretik hain urrun, litekeena da salba ezin izatea».

«Itsasontzi asko ditugunez, gure esku ditugun baliabide guztiak izan behar ditugu edozein motatako larrialdiei erantzuteko», zehaztu du Bilbaok.

Horniduraz eta instalazioaz gain, B+Safe-ek itsasontzi bakoitzeko gutxienez bi pertsona prestatuko ditu bere erabileran eta Bihotz eta Biriketako Bizkortzeko Tekniketan (RCP) eta Oinarrizko Bizi-Euskarrian (SVB) eta desfibriladorearen erabileran.

Aurelio Bilbaoren arabera, tresna hau «ezinbestekoa» izan daiteke tripulatzaileen osasunerako, eta, beraz, itsasontzi guztiek itsasontzian desfibriladore bat autoinstalatzeari buruz hausnartu beharko lukete.

Bihotz-babesa bihotzekoen kasuan hau babestera bideratutako sortzen ari den joera da. Bihotz-gelditzea bat-batean jasan duen pertsona bati desfibrilazioa aplikatzeko gehieneko denbora 5 minutukoa da.