INFO

Vuelingek kalte-ordaina eman beharko dio bezero bati egokitutako motorra sartzen ez uzteagatik

Esklerosi anizkoitza eta mugikortasun mugak dituen gaixo bati bere egokitutako motorra hegazkinean sartzen ez uzteagatik kalte-ordaina eman beharko dio Vueling konpiniak. Izan ere, Sevillatik Bilborako itzulera egiten ez zioten utzi. 

Vueling zigortu du EAEko auzitegiak. (Vueling)

Vueling airelinea 1.500 euroko kalte-ordaina ordaintzera zigortu dute, baita esklerosi anizkoitza duen eta mugikortasun mugak dituen gaixo bati dagozkion legezko interesak ordaintzera ere. Izan ere, ez zion utzi Sevillatik Bilbora itzultzeko hegaldi batean bere motor egokitua hegazkineratzen.

EAEko Justizia Auzitegi Nagusiak ostegun honetan zabaldu duen epaiak jasotzen duenez, gertakariak 2021eko abenduan izan ziren, gaixoa Sevillara joan zenean laguntzaile batekin, bidaia agentzia batekin kontratatu ondoren, eta agentzia horrek Vuelingi ibilgailuaren ezaugarri guztien berri eman zion, harekin «bidaiatu zezakeela baieztatzeko».

Ebazpenak argitzen duenez, motorraren «modeloaren eta bateria motaren datuekin», konpainiak baieztatu zien «arazorik gabe bidaiatu zezaketela hegazkinaren atarian utziz», hala gertatu baitzen Bilbotik Andaluziako hiriburura joateko bidaian. Ibilgailua «eragozpenik gabe» joan zen hegazkinean.

Hala ere, itzulerako bidean, komandanteak ez zien hegazkinean sartzen utzi; «Guardia Zibilak atera behar izan zituen, eta azkenean ezin izan zuten hegazkinean sartu», egokitutako motorraren litiozko bateria garraiatzea debekatuta zegoela argudiatuz.

Hori dela eta, kaltetuek auto bat alokatu behar izan zuten Sevillan, lehenik Bilbora itzultzeko eta gero bizi diren lekura joateko. Hori dela eta, 1.500 euroko konpentsazioa eskatu zioten airelineari, autoa alokatzeagatik, kilometrajea egiteagatik, ontziratzea ukatzeagatik, erabili gabeko hegaldiagatik eta jasandako kalte moralagatik.

Araudi argia

Bergarako Epaitegiak emandako epaiak «zalantzarik gabe» ondorioztatzen du, «froga bere osotasunean baloratuta», alderdi demandatzaileari «arrazoia» ematen diola.

Horretarako, gogorarazi du gai honi aplikatu beharreko araudiak «berehala konpentsatzeko eskubidea aurreikusten duela» ontziratzeko ukapena «bidaiariaren borondatearen aurka egiten denean, kasu honetan argi eta garbi gertatu zen bezala».

Halaber, zehaztu duenez, araudiak «bidaiariei garraio alternatibo bat ematera eta haiek artatzera» ere behartzen du konpainia, eta horrek, besteak beste, «etxera itzultzea erraztea» dakar. Airelineak «horretarako inolako kudeaketarik» egin ez duela egin salatu dute.

Testuak argitzen duenez, nahiz eta kaltetuek ez duten aurkeztu jasandako kalte moralaren froga zehatzik, «gertakariak gertatu ziren modua nahikoa da kalte hori egon zela onartzeko».