bidaiari - bidaia aldizkaria

Bizikletan mugitzea osasuna, dirua eta denbora irabaztea da, baita turismoa egiteko beste modu bat ere

Osasuna irabaztea, dirua eta denbora aurreztea, kutxadura murriztea, aseguru merkeagoak lortzea eta turismoa egiteko beste modu interesgarri bat probatzea dira, besteak beste, adituek azaldu dituzten bizikletaren abantailetako batzuk.

Bizikleta Zurriolan (Jon URBE | FOKU)

Pedalak dira jada pertsona askorengandik mugitzeko aukera gogokoena, eta logikoa da, onura ugari baititu. Horren ondorioz, Euskal Herriko hiri eta udalerriek beren etorkizuneko planen artean sartu dute bizikletentzako azpiegitura eraikitzea eta hobetzea. Helburua mugikortasun mota hori sustatzea da, garbia, merkea eta segurua delako.

Clevereako datuen arabera, Estatu espainoleko 2 milioi biztanlek erabiltzen dute egunero. Gainera, txirrindulari kopuruak gora egin du, batez ere pandemiaren ondorioz, konfinamenduko hilabete zailetan trebatzeko modu seguru eta dibertigarria zelako, eta askok ohitura horri eutsi zioten behin dena normaltasunera itzuli zenean.

Baina zergatik lortu du hainbeste arrakasta? Zer abantaila lortzen dituzte bizikletan ibiltzea nahiago dutenek? Adituek horietako batzuk aurkitu dituzte beste garraiobide batzuen aldean:

Osasuna

Ariketa fisikoa ezinbestekoa da osasuna izateko. Helduek astean 150 eta 300 minutu bitartean egin behar dituzte jarduera fisiko moderatuak. Gaur egungo lan asko oso sedentarioak dira, eta, beraz, kalte horri aurre egiteko modu erraz bat da joan-etorriko bidaia pedalei eragiteko aprobetxatzea; edo etxera iristean paseo bat ematea muskuluak luzatzeko, egun luze baten ondoren.

Dirua aurreztea

Urtarrilaren 1ean kendu zen behin betiko Gobernuak erregaietarako ezarritako 20 zentimoko deskontua. Gasolina eta diesela litroko 1,7 euro inguruan egonda, nabarmen aurrezten da autoa egunero hartzeari uko egitea (edo, gutxienez, gutxiago erabiltzea).

Denbora aurreztea

Euria ari du, istripu bat dago, kale bat itxi dute obrengatik... Lanerako bidaia soil bat edo eskusio baterako ibilbidea eten egiten da auto-ilara gogaikarri baten ondorioz. Bidegorria, bitartean, erabilgarri dago gure helmugara arazorik gabe iritsi ahal izateko.

Kutsadura gutxiago

Zalantzarik gabe, abantaila nagusietako bat mugikortasun erabat garbia dela da. Aldi berean, ez dio hirietako ohiko trafikoaren ezaugarri den gehiegizko zaratari laguntzen.

Aseguru merkeagoak

Bizikletan ibiltzearen beste abantailetako bat da aseguruak askoz merkeagoak direla; izan ere, egungo polizek txirrindulariek beste pertsona eta ibilgailu batzuei eragin diezazkieketen kalteak estaltzen dituzte, adibidez, zirkulatzen ari garen bitartean atzerako ispilua apurtzen badugu edo eroriko baten ostean osasun-laguntza behar badugu.

Gainera, modalitate batzuek bizikleta lapurtzen badigute edo eroriz gero jasaten ditugun kalteak estaltzen dituzte, errepideko laguntza barne.

Hala ere, txirrindularia izateak ere badu bere alde txarra. Bereziki kalteberak dira; izan ere, autoek edo motorrek ez bezala, ia ez dute babesten dituen ezer, beste ibilgailu batzuen aurrean edo eroriz edo istripua izanez gero. Hori dela eta, kontu handiz ibili behar dute, gainerako gidarien mugimenduak oso ondo zaindu behar dituzte eta arreta handia jarri behar diete bide-arauei.

Zikloturismoa

Zikloturismoa jarduera bat da, ez lehiakorra, kirola, txirrindularitzarekiko zaletasuna eta turismoa nahasten dituena. Bizikletaz egiten den bidaia da, bere ingurunea ezagutzeko eta beste leku batzuk bisitatzeko. Gainera, hiri askok sustatzen dute txirrindularitza-mota hori, ibilgailu kutsatzaileen erabilera minimizatzeko eta ariketa fisikoa egitea sustatzeko.