bidaiari - bidaia aldizkaria

Nazioarte mailako turismoa munduko ekonomia baino azkarrago haziko da datozen 10 urteetan

Mundu mailako turismoa munduko ekonomia baino erritmo azkarragoan haziko da datozen hamar urteetan, urrunagoko helmugetara eta egonaldi luzeagoetara egindako ibilbideek bultzatuta. Abiazioaren, gurutzaldien eta ostatuaren sektoreetako hedapenaren eragina ere izango du, Bidaien eta Turismoaren Munduko Kontseiluaren (WTTC) txosten baten arabera.

2035erako, turismoak 14 bilioi euro sortuko ditu. (Getty Images)

Bidaien eta Turismoaren Munduko Kontseiluaren txosten baten arabera, bidaia-industriak %3,5eko hazkundea izango du urtean, munduko ekonomiaren %2,5aren gainetik. Eta 2035erako, turismoak 16 bilioi dolar baino gehiago (14 bilioi euro) sortuko ditu, hau da, munduko BPGaren ia %12.

Proiekzio horiek azaltzen dituzten aipatutako faktoreekin batera, txostenak gorabidean dauden merkatuetako hazkunde ekonomikoa nabarmentzen du, bereziki Asia Pazifikoan.

Iparraldeko helmugetarako aukera ere ikusten du, «opor hotzen» joera dela eta; izan ere, Suedia, Norvegia eta Finlandiara iritsitakoak %9 igotzea espero da 2025ean.

Gainera, turistek gero eta “esperientzia” gehiago erosten dituzte artikulu materialen ordez, eta zuzeneko ekitaldiak «funtsezko faktore» dira sektore horretan. «Zenbait hirik aktiboki animatzen dituzte artista ezagunak euren lurraldean ekitaldiak antolatzera, profil handiko kontzertuek arrakasta izaten dutelako. Adibidez, Taylor Swiften ‘Eras’ biraren arrakastaren ostean, 10 milioi pertsona baino gehiago bertaratu ziren», adierazi du ikerketak.

Gurutzaldien hedapen globala

Abiazioaren, gurutzaldien eta ostatuaren sektoreen hedapenari dagokionez, WTTCk azpimarratu du 15.000 hegazkin berri baino gehiago daudela Boeing eta Airbusen eskaeren zerrendan, eta gurutzaldien hedapen globala ia %6 handitzeko bidean dagoela 2025ean. Bestalde, 500.000 hotel-logela berri baino gehiago irekiko dira aurten, eta milioi bat gehiago eraikitzen ari dira.

Plataforma digitaletan arreta jarrita, txostenak azpimarratu du hazkundea bultzatzen ari dela sare sozialekin, lineako bidaia-agentziekin eta aipamenen guneekin.

Ildo horretan, txostenak dio AA «eskariaren motor garrantzitsu» bihurtu dela eta bidaietako profesional gehienek esaten dutela AA erabiltzen duten tresnek bidaietako guztizko gastua handitzen lagunduko dutela, murriztu beharrean.

Nolanahi ere, azterlanak ondorioztatu du bidaietarako aurreikuspenak «sendoak» badira ere, ekonomiaren eta geopolitikaren aurkako haizeak «kezkagarriak» direla. Eta Estatu Batuetako muga-zerga komertzialei dagokienez, ohartarazi du enpresa-kostuak handitzen ari direla.