Ainhoa Güemes eta Zaloa Basabe Blog
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Estado Vasco y sociedad igualitaria

... más allá de los odiosos dogmas?

 

Es evidente que el post anterior ‘Sexual Statuaren Constitutionea’ requiere una explicación. Debemos aclarar que no ha habido un cambio de rumbo ni nos hemos despertado con ganas de cortar cabezas. Todo lo contrario. Con esta declaración irónica y desbordante de amor/odio se ha querido dejar claro que tanto la misoginia como la misandria deben ser perfectamente neutralizadas, si lo que deseamos es habitar una Euskal Herria de gente libre.

 

He aquí la explicación: Hace ya varias semanas se está dando una discusión al hilo de un artículo que escribió Imanol Galfarsoro en Lapiko Kritikoa: ‘Kolonialismoaz-eta’, con cuyo contenido estamos totalmene de acuerdo:

 

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> “Kolonialismo, kolonizatu, kolono hitzen erreferentzia globalaz eta unibertsalaz paso galanta eginez, kezka anti-koloniar partikularrak hiru eremu lokal nagusien inguruan antolatzen dira: batetik dago peto-petozko euskaltzaletasuna; bestetik dago Nafar erresumazaletasun deboziozkoa; eta azkenik dago lehenengo-independentzia-eta-gero-geroko-zaletasun amorratua. Honetaz gainera, beste ezaugarri nagusi bat da kritikoa eta independientea izatea, eta heterodoxoa, zer esanik ez; mugimendu politiko antolatuetatik kanpo kokatzeko beharra erakusten duena; batez ere, noski, askapen mugimendutik kanpo… eta kontra kokatzea; batez ere kontra, noski, gutxi inporta baita askapen mugimendua ere euskaltzalea, nafarzalea eta independentziaren aldekoa izatea. Inporta dena da askapen mugimenduak joera partikular horiek justizia sozialaren unibertsalarekin batera artikulatzen dituela (nondik sozialismoa, feminismoa, ekologismoa, gazte mugimendua etabar). Eta guk horrelakorik ez. Gu ideologiarik gabeko euskaldunak besterik ez gara. Edo horrelako zerbait. Kolonialismo, kolonizatu, kolono hitzez baliatzen diren balizko Basque onlyideologiarik gabekoek,  bakoitzak bere eremu linguistiko, historiko edo politiko partikular-partikularraz arduratzen da.

 

Herriari, hau da, nafar herri euskaldun edota euskotarrari soilik eta bakarrik  obedientzia itsua profesatzen diotenak daude: independienteen artean independienteenak; independentisten artean independentistenak; kritikoen arteko kritikoenak; eta noski: alderdi obedientziarik gabeko intelektual heterodoxoak. Arazoa noski zera da: nozio bezala “nafar herri euskotarra” (edo horrelako zerbait) benetan da hibrido kontzeptual zakarra eta horren inguruan ez dago subjetu politiko erakargarri bat artikulatzeko biderik. Justu-justu alderantziz: pribilegiatzen den lehentasun edo prioritateen gradazioan independentziak statustranszendentala betetzen du, jainkotiarra. Eta ondorioz, bestelako arazo eta gatazka guziak inportantziarik gabekoak dira, txikikeriak arestian aipatutako justizia sozialaren aldeko borrokak, jenero berdintasunaren aldekoak, aldarrikapen ekologikoak, gazteeen problematika etabar etabar.Inmananetak. Lurtiarregiak (Imanol Galfarsoro)”.

 

 

Este es el link del texto completo y los comentarios que recibe Imanol:

 

http://basque.criticalstew.org/?s=kolonialismoaz+eta&x=31&y=7

 

En los comentarios al artículo interviene una persona (o varias) bajo el nombre de Nabar Politeiarrok, que transmiten unos valores claramente misóginos y antifeministas en su web:

 

--"Gu antikolonialistak, antifeministak eta antikontsumistak gara: meritukratak"

 

--"Zuek estatalista izan baino lehenago edozer gauza zarete: independentistak, sozialistak, feministak. Xantaia emozional, sensual eta sexualean emakumeak espezialistak dira, galdetu hori Esther Margareta Katzen andereari. Ez al da feminismoa materialismoak islamismoari egin dion mimicry bat?"

 

--“Ezker Abertzalea independentista, internationalista eta feminista den sociologia omen da, baina oinharrian ez da Ezkerreko Collaborationista Sociologi bat baino. Ezker Abertzalea dogmatikoa da. Non dago Adierazpenaren Askatasuna? Non dago gure Constitutionea? Non dago gure statalismoa? Argi dagoena da ezen zeuokin guztiokin ez dagoela deuseren egiterikan. Hemen eta orain, colonial gathazka batean bizi gara, eta inork ez du diagnostiko hau egin nahi. Zergatikan? Koldarkeria (Nabar Politeiarrak)”.

 

 

Esta es la dirección de la web de Nabar Politeiarrok:

 

http://ispilua.eu/papurika/#sthash.Sdw4BdQ2.dpuf

 

 

Pensábamos que se entendería la pirueta irónica de usar las palabras del polémico manifiesto SCUM  (escrito en los años 70 por Valerie Solanas) y superponerlas a las perlas de tinte misógino corrosivo  y esencialista que utilizan estos hombres, que también son parte de nuestra comunidad, y con quienes estamos constituyendo estado vasco. Por supuesto, el manifiesto SCUM es un manifiesto teñido de resentimiento y odio hacia los hombres (y también hacia algunas mujeres).

Desgraciadamente, el manifiesto político de Nabar Politeiarrok pretende bombardear todos los intentos por construir una Euskal Herria igualitaria. Parece que hay hombres a quienes les compensa continuar endureciendo la guerra entre los sexos. Hay quien piensa que son cuatro gatos. Sin embargo, esas ideas tan reactivas, tan insultantes contra las mujeres, persisten en el inconsciente social, y es urgente detectarlas y desaprobarlas.

A lo largo de toda la discusión, que se ha prolongado también en las páginas de ZuZeu, en respuesta al texto de Jon Benito ‘Euskal izatearen zaila’:

 

http://zuzeu.com/2014/02/06/euskal-izatearen-zaila/

 

Nadie, creo, absolutamente nadie se ha rasgado las vestiduras para denunciar el contenido tóxico y misógino que difunden estos hombres en su ideario, véase:

 

http://ispilua.eu/aphroditeren-heriotza/

 

http://ispilua.eu/misandria-zerbait-institutionala-al-da/

 

Ellos mismos se quejan constantemente de que los medios les censuran. En mi opinión, estas cuestiones hay que sacarlas a la luz y ponerlas sobre la mesa, si queremos construir algo en común. De lo contrario, el odio se sigue alimentando soterradamente, y lejos de cerrar heridas, la brecha se hace más y más profunda.


Ainhoa Güemes

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