Bidaiari

Estatu frantsesak hegaldi laburrak debekatu ditu, trenez bidaiatzeko alternatiba badago

Neurri hori 2021eko abuztuan onartutako Klimaren Legearen barruan dago, eta klima-aldaketaren aurka borrokatzea eta aire-garraioaren zerbitzu erregular horren karbono-emisioak murriztea du helburu.

Hegazkinek askatzen dituzten kondentsazio-hilarriek CO2 isurien neurri berean laguntzen dute, gutxienez.
Hegazkinek askatzen dituzten kondentsazio-hilarriek CO2 isurien neurri berean laguntzen dute, gutxienez. (Getty Images)
Estatu frantsesak debekatu egin ditu asteazken honetatik aurrera eskualdeko hegaldiak, dekretua Diario Francesen argitaratu eta gero, bi ordu eta erdi baino gutxiagoko iraupena duen tren-alternatiba bat dagoenean; beraz, berehalako eragina du Nantes, Bordele, Lyon eta Paris-Orly arteko aireko loturetan.

Neurri hori 2021eko abuztuan onartutako Klimaren Legearen barruan dago, eta klima-aldaketaren aurka borrokatzea eta aire-garraioaren zerbitzu erregular horren karbono-emisioak murriztea du helburu.

Dekretua hiru urterako aplikatzen da, eta adierazten du treneko ibilbideek «maiztasun eta ordutegi egokiak» izan behar dituztela; konexioak, berriz, egunean zehar helmugan zortzi ordu baino gehiago egoteko aukera eman behar dio bidaiariari.

Gainera, tren-zerbitzuaren ibilbidea kasuan kasuko aireportuen hiri berei zerbitzua ematen dieten geltokien artean egin beharko da.

«Hala ere, azken zazpi urteetan izandako batez besteko trafikoa kontuan hartuta, bi aireportu horietatik garrantzitsuena zuzenean abiadura handiko tren-zerbitzu batek zerbitzatzen duenean, paragrafo honetako xedapenak aplikatzeko kontuan hartuko den geltokia izango da aireportu horri balio diona», azaldu du dekretuak.

Horren harira, Clément Beaune Frantziako Garraio ministroak txalotu egin du neurri hori funtsezko urratsa eta ikur sendoa dela berotegi-efektuko gasen emisioak murrizteko politikan.

«Mundu mailako primizia da, eta bat dator Gobernuak berotegi-efektuko gas gutxiago isurtzen duten garraiobideen erabilera sustatzeko duen politikarekin», nabarmendu du ohar batean.

Hala ere, Nazioarteko Aire Garraioaren Elkarteak (IATA), Willie Walsh zuzeneko orokorraren bidez, neurria «erabat zentzugabea» dela eta «ezertarako balio ez duela» esan zuen.

Ildo horretan, Walshek azaldu zuen Europan 500 kilometro baino gutxiagoko ibilbide guztiak kenduko balira, hegaldien % 4 kenduko liratekeela, baina, aldiz, CO2 isuriak %3,84 baino ez liratekeela eroriko, Eurocontrolen txosten bat aipatuta.

Gainera, airelineen patronaletako batek, A4Ek, deitoratu zuen bidaia horiek debekatzeak «gutxieneko ondorioak» baino ez dituela izango CO2 isurketan. Halaber, adierazi zuen gobernuek «konponbide erreal eta esanguratsuak» babestu beharko lituzketela arazoari.