Bidaiari

EAEko turismoaren ehunekoak gora egin du udatik kanpo

Enfokatur Euskadiko Behatoki Turistikoaren eta SIT Inteligentzia Turistikoaren Sistemaren datuek adierazten dute Euskal Autonomi Erkidegoan %5 inguru gora egin duela bisitarien sarreretan urtarriletik uztailera (uztaileko azken datuak falta dira). Hazkunderik handiena urtarriletik ekainera izan da, %5,8koa; uztailean, berriz, %2 ingurukoa.

Hazkunderik handiena nazioarteko turismoan ikusi da.
Hazkunderik handiena nazioarteko turismoan ikusi da. (Julia Rios Gomez | Getty Images)

Eusko Jaurlaritzak jakinarazi duenez, hazkunderik handiena nazioarteko turismoan ikusi da, %6,7 urtarriletik uztailera.Uztaila, beraz, nazioarteko bisitari gehiago jaso diren laugarren hilabetea da jarraian, azken bi urteetan gertatu den bezala.

Datuak behin-behinekoak dira, uda osatzeko abuztuko eta iraileko zifren zain, baina desestazionalizazioa eta nazioarteko merkatua handitzeko joera berresten jarraitzen dute, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak azken urteotan egindako sustapen-ahaleginaren ondorioz.

«Desestazionalizazioa»

Javier Hurtado sailburuak nazioarteko merkatuaren garrantzia azpimarratu du, «desestazionalizazioan, egonaldia luzatzen eta lurraldean zehar fluxuak mugitzen laguntzen duen turista delako, gastu handiagoa egiteaz gain», EAEn bultzatzen den turismo jasangarriaren ereduaren premisekin bat etorriz.

«Turismoak garapenerako motorra izan behar du, helmugetan bizi direnentzako gaitzespenik eta arazorik sortu gabe. Horregatik, turismoaren kalitatean, dibertsifikazioan eta kudeaketa adimendunean oinarritutako eredu batean lan egiten dugu», gehitu du Hurtadok.

EAEn nazioarteko merkatu nagusiak Frantzia, Estatu Batuak, Erresuma Batua eta Alemania dira, eta hainbat estrategia egiten ari dira distantzia luzeko bisitari gehiago erakartzeko, bereziki Japonia eta Koreakoak.