Hizkuntzek sektore sozioekonomikoan duten zeregina aztertzeko solasaldia Euskaraldian

Donostiako Tabakaleran izan da Euskaraldiaren aurtengo edizioaren hirugarren eta azken hitzaldia, ‘Arlo sozioekonomikoaren hizkuntzak’ izenekoa. Maite Artola kazetariak gidatu du ekitaldia eta Aritz Otxandiano, Naiara Goia eta Mari Jose Arangurenek hartu dute parte.

Euskaraldiak Tabakaleran antolatu duen solasaldia. (Juan Carlos RUIZ/FOKU)
Euskaraldiak Tabakaleran antolatu duen solasaldia. (Juan Carlos RUIZ/FOKU)

Euskaraldiaren esparruan antolatutako hirugarren eta azken solasaldia astearte honetan egin da Donostiako Tabakaleran. Saioa, ‘Arlo sozioekonomikoaren hizkuntzak’ izenekoa, Maite Artola kazetariak gidatu du, eta parte-hartzaileak Aritz Otxandiano Fagor Taldeko Berrikuntza Sozialeko arduraduna, Naiara Goia Arantzazuko Gizarte Berrikuntza Laborategiko zuzendaria eta Mari Jose Aranguren Orkestra-Lehiakortasun Euskal Institutuko zuzendaria izan dira.

Ekitaldian, hiru parte-hartzaileek azaldu dute zein den euskararen egungo egoera beren erakundeetan eta, oro har, sektore sozioekonomikoan, beste zenbait gairen artean, hala nola trantsizio ekologikoa, digitalizazioa eta pandemiaren ondoriozko krisi ekonomikoa.

Mari Jose Arangurenek deitoratu du euskara jakitea «ez dela baldintza enpresa pribatu askotan», batez ere profil teknikoak bilatzen dituzten enpresetan. Aldiz, Belarriprest rola positiboki baloratu du, euskaldunek ohiturak aldatu gabe euskara erabiltzen jarrai dezaketelako beren artean.

Naiara Goiak euskararen «kohesio eginkizuna» nabarmendu du. Hala ere, oraindik ez direla «inertziak» aldatu uste du, batez ere lan esparruan, gazte euskaldun asko izan arren: «Euskara lanerako balio duen hizkuntza ez dela lotzen da». Horregatik, euskarari «prestigioa ematea» eta «eremu guztietan normalizatzea» eskatu du.

Azkenean, Otxandianok azaldu du enpresak eta erakundeak aldaketak egitera bultzatzen dituzten hiru faktore daudela. Lehenik eta behin, barne motibazioa. Adibidez, Fagorren kasua aipatu du, non «langileen %70 baino gehiago euskaldunak diren». Enpresako arduradunaren arabera, duela 20 urte euskarak ez zuen presentzia handirik korporazioan. Gaur egun, ordea, euskara eta ingelesa eskakizun-maila berean daude.

Bigarrenik, esparru politikotik eratorritako lege-betebeharrak ezarri ditu. Azkenik, Otxandianok bezeroen iritziaren garrantzia nabarmendu du, bere ustez «inpaktu handiena duena».

Solasaldia Kutxa Fundazioak eta Euskaraldiak bigarren edizio honetan antolatu duten azkena izan da.