NAIZ

Isuri Gutxiko Eremuak %10 murriztuko du trafikoa, Donostiako Udalaren aurreikuspenaren arabera

Donostiako Udalak uste du Isuri Gutxiko Eremua (IGE) indarrean sartzean ibilgailuen kopurua %10 murriztuko dela. Egokitzeko epea ondoren, IGEren lehen fasea ostiral honetan hasiko da.

Isuri Gutxiko Eremua kontrolatzeko kamerak udan jarri zituzten Donostian.
Isuri Gutxiko Eremua kontrolatzeko kamerak udan jarri zituzten Donostian. (Gorka RUBIO | FOKU)

Donostiako Isuri Gutxiko Eremua (IGE) erabat ezarrita geratuko da datorren ostiralean, martxoaren 14an, eta une horretan, udal ordenantza betetzen ez duten ibilgailuei dagozkien isunak aplikatuko zaizkie. Udalak espero du neurri horrek ibilgailu kopurua %10 inguru murriztuko duela eremu horretan.

Hori da Donostiako Udalaren estimazioa 2027ra arte, IGE ezartzeko lehen faseak iraungo duena, ostegun honetan Olatz Yarza Mugikortasuneko eta Garraio Iraunkorreko zinegotziak eta Iñigo Garcia Ingurumen zinegotziak egindako agerraldian jakinarazi dutenez.

Urtarrilean informazio kanpaina bat hasi zen, eta horren bidez, martxoaren 1ean, guztira 7.685 jakinarazpen bidali zaizkie gunera baimenik gabe sartu diren ibilgailuei, bai baimena jasotzeko baldintzak ez betetzeagatik, bai dagokion eskaerarekin egoera erregulatu ez izanagatik. Jakinarazpen horiek DGTren ibilgailuen erroldan erregistratutako helbideetara bidali dira.

Jakinarazpen honen helburua da araudia bete ez duten pertsonei gogoraraztea, sartzeko arrazoia salbuetsitako kasuetan egonez gero, haien egoera erregulatu dezaketela, dagokion baimena tramitatuz.

Datorren ostiraletik aurrera, beren egoera erregulatu ez duten ibilgailuek (dagokion baimena izapidetu ez dutelako, edo baimendutako kasuen artean ez daudelako) 200 euroko isuna jasoko dute Isuri Gutxiko Eremura sartzean, eta kopuru hori %30 igo daiteke berreroriz gero (arau-hauste bat baino gehiago urtebetean).

«Mugikortasuna da hirian gehien kutsatzen duen jardueretako bat», nabarmendu du Yarzak, eta udal gobernuak hiriko garraio publikoaren alde egiten duen apustua azpimarratu du, Dbuseko bidaiarien kopuru errekorrek, flotaren elektrifikazio progresiboak eta datorren urtean Topoa martxan jartzea, besteak beste, eredu gisa jarriz.

Martxoaren 14tik 2028ra arte, ingurumen etiketarik ez duten ibilgailuak ezin izango dira Isuri Gutxiko Eremura sartu, salbu eta baimen zuzena duten salbuespenezko kasuetan eta baimen puntuala, aldi baterakoa edo iraunkorra eska dezaketen beste kasu batzuetan. 2028tik aurrera, bigarren fasean, ingurumen-etiketa edo B etiketa duten ibilgailuak ezin izango dira IGEra sartu, salbuespenezko kasuetan izan ezi

Izapidetutako eskaerak

Isuri Gutxiko Eremua indarrean jarri zenetik martxoaren 1era arte 22.764 baimen eskaera erregistratu dira guztira. Horietatik, 984 ibilgailu nazionalenak dira, eta 21.780, berriz, atzerritarrenak. Azpimarratu behar da eskaeren %95,7 atzerriko ibilgailuetatik datozela, bertara sartzen diren atzerriko matrikuladun ibilgailu guztiek sarbidea izapidetu behar dutelako.

DGTn erregistratutako matrikula duten ibilgailuek izapidetutako 984 eskaeretatik, %14 ez ziren beharrezkoak, baimena zutelako, ingurumen bereizgarria zutelako edo lehen fase honetan zuzenean baimendutakoen artean jatorriz sartuta zeuden ibilgailuak zirelako (egoiliarrak, etab.).

Baimena izapidetu behar zuten ingurumen-etiketarik gabeko ibilgailuen gainerako %86ren artean, arrazoi ohikoenak honako hauek dira: zerbitzu errepikariak ematea (%30), mugikortasun mugatuko Europako txartela duten pertsonak eramatea (%31) edo garajea jabetzan edo emakida-erregimenean edukitzea (%12).

Aldi horretan Isuri Gutxiko Eremura sartu diren ibilgailuen artean, %12 atzerritarrak edo DGTren erregistroan identifikaziorik gabekoak izan ziren. Sartu ziren ibilgailuen % 84k ingurumen-etiketaren bat zuten eta, beraz, zuzeneko baimena. Ohikoena C etiketa izan da (%48,4), ondoren B etiketa (%20), ECO etiketa (%12) eta ZERO etiketa (%3,6).