GAUR8

Hezkuntza berrikuntzarekin lotutako 15 proiektu nabarmendu ditu NUPek

Hezkuntza Berrikuntzako hamabost proiektu nabarmendu ditu NUPek ikasturte honetan. Nekazaritzako elikagaiak, osasuna, ekonomia eta enpresa edota arlo juridikoa dira egitasmo horiek jorratzen dituzten eremuetako batzuk.

Hezkuntza Berrikuntzako jardunaldiko parte hartzaileetako batzuk, irudian
Hezkuntza Berrikuntzako jardunaldiko parte hartzaileetako batzuk, irudian (NUP)

Nafarroako Unibertsitate Publikoak (NUP) Hezkuntza Berrikuntzako 15 Proiektu hautatu ditu 2023-24 ikasturterako, ekimenaren hirugarren deialdiaren barruan. Hezkuntza eredua eraldatzea da ekimenaren helburua, «metodologia aktiboen, teknologiaren eta zeharkako gaitasunen alde apustu eginez».

Deialdia Irakaskuntzen Errektoreordetzaren ekimena da, NUPeko Hezkuntza Berrikuntzako Goi Ikastegiarekin (CSIE) koordinatuta eta eskola eta fakultateen lankidetzarekin.

Aurreko deialdiaren inguruko esperientziak trukatzeko, hezkuntza berrikuntzari buruzko jardunaldi bat egin da. Bertan, hizlari gisa, 2021eko eta 2022ko deialdietan onartutako proiektuetako 11 ikertzaile nagusik parte hartu dute, eta NUPeko sail guztietako 50 lagun bertaratu dira.

Saioan, hamaika proiekturen (2021eko deialdiko sei) eta (2022ko deialdiko bost) lagin bat aurkeztu ziren: horien artean, ingeniaritzako gela alderantzikatu bat, osasun-zientzietan pazientearekiko komunikazioa hobetzeko ekimen bat edota ‘lan-moot’ bat izan ziren, baita matematiketarako gamifikazio digitala, ingeniaritzan metodologia bizkorren aplikazioa edo errealitate birtualaren erabilera eta horrek ikaskuntza-prozesuetan duen eragina.

Aurtengo deialdian saritutako 15 proiektuek honako arlo hauek hartzen dituzte barne: nekazaritzako elikagaiak; industrialak; informatika eta telekomunikazioa; osasuna; ekonomia eta enpresa; gizakiak eta sozialak; juridikoak eta hezkuntza.

Gainera, horietako batek nazioarteko aipamena jaso du, Nazioartekotze eta Lankidetzako Errektoreordetzak bultzatua, eta horrek Erasmus+ bezalako Europako deialdietan parte hartzeko berariazko laguntza jasotzea dakar. Loreto Llorente Ervitiren ‘Integración de las aplicaciones. El Consumidor y El Productor en la docencia de Microeconomía Intermedia’ lana da aipamena izan duena.