GAUR8
ANTIPOSTUREOA, MODAN

Argazki espontaneoak saritzen dituen BeReal aplikazioak arrakasta handia du

Egunean behin, edozein unetan, jakinarazpen bat iritsiko zaie taldekide guztiei eta bi minutu igaro aurretik nork bere argazki bat egin eta igo beharko du. BeReal aplikazioaren funtsa hori da, sinplea bezain zirraragarria. Une horretan besteak zertan dabiltzan ikusteko aukera, sareetan ohikoak diren argazki landuetatik urrun.

Une jakin batean, zure lagunak non eta zertan dabiltzan ikusteko eta hori komentatzeko aukera ematen du BeReal aplikazioak.
Une jakin batean, zure lagunak non eta zertan dabiltzan ikusteko eta hori komentatzeko aukera ematen du BeReal aplikazioak. (BE REAL)

Egunean behin jakinarazpen bat jasotzen da, eta handik aurrera bi minutu baino ez ditu erabiltzaileak bi lenteak (aurrealdea eta atzealdea) dituen argazki bat bidaltzeko; behin eginda (baimendutako denboran), jokoan parte hartzen duten taldekideek bestea egiten ari denaz txutxu-mutxuka jardun dezakete lasai asko. BeReal aplikazioaren funtzionamendua da, iPhonerako “2022. urteko aplikazioa” izendatu dutena eta Androiden erabiltzaileen gogokoena izatea lortu duena.

Aplikazioaren helburua da errealitatearen ispilu birtuala izatea eta azken urteetako estetika digital kalkulatuaren aurrean paradigma aldatzea. «Beste sare sozial batzuetako eduki edulkoratzaileekiko pizgarri bat da, Instagram bezalako plataformak betetzen dituzten irudi hiperlanduei eta errealitatearekiko oso leialak ez direnei kontrajartzen baitzaie», azaldu du Ferran Lalueza Unibersitat Oberta de Catalunyako Informazio eta Komunikazio Zientzietako irakasleak. Bere hazkunde izugarriak, merkaturatu zenetik %315, argi erakusten du aplikazioaren arrakasta.

«BeRealek erabiltzaileen behar bati erantzun dio, gizarte-hedabideen ekosistema batean murgilduta sentitzen baitziren, non irudi oso landua eta ukitua zen nagusi. Testuinguru horretan errealitatearen irudikapena da deigarria, naturaltasuna», dio Silvia Martinezek “Social Media: Gestion y Estrategia de la UOC” masterreko zuzendariak. Adibidez, Bazaarvoice plataformak hainbat herrialdetako 9.000 pertsona baino gehiagori egindako inkesta baten arabera, erabiltzaileen %31k hainbat influencer eta celebrity jarraitzen ditu, baina haiengan duten konfiantza-maila baxua da.

«BeRealen diseinuak, erabilera-dinamikak eta izendapenak naturaltasuna eta naturaltasuna esploratzeko apustua markatzen dute», azpimarratu du Martinezek. Hala ere, hori ez da gehiegi ustiatu sareetan azken urteotan. 2010ean, argazki-iragazkiak iritsi ziren (Valencia edo Vintage, baten bat aipatzearren) errealitatea edertzeko. Eta ondoren, 2017an, batzuek ‘Instagram aurpegiak’ deitu zutena, aurpegi-iragazki perfektuekin.

«Besteen perfekzioak sentimendu negatiboak sortzen dizkigu: inbidia, frustrazioa eta, muturrera eramanda, baita depresioa ere. Konbentzituta gaude mundu guztiak duela bizitza zoragarria, guk izan ezik. Zentzu horretan, errealismo dosi batzuk nahiko suspergarriak dira, zalantzarik gabe», dio Laluezak, GAME taldeko ikertzailea ere badenak. Izan ere, 2021ean, Metaren barne-txostenak atera ziren argitara, eta Instagramek gazteen osasun mentalari eragiten ziola ohartarazi zuten, «konparazio sozial negatiboa» ahalbidetzen zuelako haien artean.

Hala ere, irudi perfektu ordenatuetara ohituta dagoen erabiltzailea bizitza errealaren berezkotasuna eta errutina apreziatzeko gai izango da? «Pertsona gehienentzat egunerokoa aspergarria suertatu ohi da definizioz, baina sare sozialetan berriena egiten zaigu erakargarri, ikustera ohituta ez gauden hori», azaldu du Laluezak, eta gaineratu duenez, «hori izan da BeRealen arrakastaren gakoa».